Dag 13: Ridgway naar Mesa Verde National Park - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Familie Vaanholt - WaarBenJij.nu Dag 13: Ridgway naar Mesa Verde National Park - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Familie Vaanholt - WaarBenJij.nu

Dag 13: Ridgway naar Mesa Verde National Park

Blijf op de hoogte en volg Familie Vaanholt

14 September 2015 | Verenigde Staten, Mesa Verde

We zijn alweer thuis.......maar de reisverslagen waren nog niet klaar. Dat gaan we deze dagen even doen. Te beginnen met dag 13.

Vandaag gaan we richting Mesa Verde National Park, bekend om de klifwoningen van de Anasazi indianen. De bedoeling was om vanuit Ridgway via de Million Dollar Highway naar Mesa Verde te rijden, o.a. via Silverton (het stadje wat vlak voor onze vakantie in het nieuws kwam vanwege een natuurramp waarbij er miljoenen liters afvalwater in de rivier terecht was gekomen, wat de rivier mosterdgeel van kleur maakte) en Durango. Ongeveer 40 min nadat we uit Ridgway waren vertrokken was de weg alleen tijdelijk afgesloten ivm wegwerkzaamheden.....we hadden 2 opties: wachten tot 12u (het was rond 9.30) of omrijden. We kozen voor het laatste, wat inhield dat we eerst weer 40 min terug moesten. Jammer, maar niet heel erg omdat ook deze omweg een zeer mooie route was. Kindjes sliepen al en het weer was redelijk bewolkt. Bij goed weer waren we waarschijnlijk even het mineraal bad weer ingedoken en hadden we gewacht.

Aangekomen bij het Mesa Verde NP zijn we eerst gaan lunchen, alvorens we enkele klifwoningen hebben bekeken. Velen gaan via een georganiseerde tocht, maar een enkele mag je ook zelfstandig bezoeken. De Spruce Tree House is er daar 1 van, zie de foto's. Verder hebben we, van een afstandje, o.a. Square Tower House en het Cliff Palace gezien. Schitterend en bijzonder om te zien. Heel anders dan de andere parken die we tot nu toe hebben bezocht, maar zeker zo mooi en interessant.

We hadden een overnachting geregeld op de campground recht tegenover het visitor center van het park, lekker dichtbij dus.