Dag 10: Arches National Park naar Clifton - Reisverslag uit Clifton, Verenigde Staten van Familie Vaanholt - WaarBenJij.nu Dag 10: Arches National Park naar Clifton - Reisverslag uit Clifton, Verenigde Staten van Familie Vaanholt - WaarBenJij.nu

Dag 10: Arches National Park naar Clifton

Blijf op de hoogte en volg Familie Vaanholt

11 September 2015 | Verenigde Staten, Clifton

Na een lekkere nacht heerlijk op tijd opgestaan om Arches NP te bekijken. Aangeraden werd om lekker vroeg op pad te gaan vanwege de verwachte hitte. Heel vroeg werd dit niet maar rond een uurtje of half 9 waren we wel op pad. We besloten om gelijk maar een langere trail te doen van 2 km, dat is met de kinderen in de ochtend prima te doen.

Aiden sliep geruime tijd in de draagzak en Zoey heeft een groot deel zelf gelopen. We liepen als eerste naar de Landscape Arch. Deze was goed te doen, mooi pad bergje op bergje af met af en toe een stukje schaduw. Op een gegeven moment kwamen we aan het einde van de trail, althans voor ons het einde. Hier begon een zandpad (geweldig mooi rood zand, leek wel als of je je op het strand waant). Zoey ging een klein eindje meelopen op het pad met de blote voetjes, geweldig vond ze dat. Dit pad leidde uit eindelijk naar een heel steil bergpad, dus besloten wij maar om te draaien, dit is met kids niet haalbaar. Wellicht over een aantal jaar als ze wat ouder zijn, want terug gaan we ooit zeker. Echt een schitterend park.

Op de terugweg van dit pad konden we nog twee aftakkingen aflopen, ...... Deze konden we natuurlijk ook niet overslaan, dus hups nog even meepakken. Rond half 12 kwamen we terug bij de camper. Dit was nog net goed te doen. Het werd al aardig heet in het zonnetje.

Na deze trail zijn we nog gestopt bij een aantal Scenic Viewpoints om via een klein stukje lopen van de geweldige uitzichten te kunnen genieten.

Rond een uurtje of twee waren we het park uit. Via de Scenic Byway UT128 zijn we naar Clifton in Colorado gereden. Dit was na California, Nevada, Utah de vierde staat die we al doorkwamen. Arizona volgt nog.