Dag 5: Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Familie Vaanholt - WaarBenJij.nu Dag 5: Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Familie Vaanholt - WaarBenJij.nu

Dag 5: Zion

Blijf op de hoogte en volg Familie Vaanholt

06 September 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Vandaag was de eerste dag dat we "erop uit" zijn gegaan: Zion National Park. De kids waren natuurlijk weer vroeg op, maar deze keer was dat zoals we thuis gewend zijn rond 6u. Ff lekker ontbeten en toen vroeg op pad om zo niet in de hitte op het heetst van de dag te hoeven wandelen.

Om het park te bezoeken moet je gebruik maken van de schuttle bussen, ideaal systeem. Ondanks dat we vroeg waren stond er al wel een rij bij het vertrek punt vanaf de camping (gelukkig waren we vroeg, in de middag toen we terug kwamen was de rij zeker 5x zo lang). Om de paar minuten komt er zo'n bus die je naar een volgend punt brengt. In totaal kent Zion er 9. Aangezien we nog in het Labor Day weekend zitten, dus superdruk, zijn we maar gelijk naar de laatste gereden (de Temple of Sinawava, dat staat voor de toegang tot de Narrows. ) Hierdoor ontliepen we de drukte aardig. Nog voordat we de shuttlebus inkonden sliep ons kleine mannetje alweer prinsheerlijk in de draagzak op mama's rug. Gelukkig vond hij deze positie ook fijn ( hij was gewend om voor gedragen te worden) maar dan is 10 kilo best pittig tijdens zo'n wandeling, bergje op bergje af. Op de rug ging dat een stuk makkelijker. Zo kon hij, als hij wakker was, ook nog mooi om zich heenkijken.

De wandeling die we gedaan hebben, de Riverside walk, was er eentje van 2 uur. Aiden op de rug bij Birgit, of zelf enkele metertjes stappend :) en Zoey heeft het grootste gedeelte gelopen af en toe even uitgerust bij papa op de nek.

Na de wandeling hebben we de shuttlebus weer gepakt om terug te gaan naar Zion's lodge, ongeveer in het midden van het park. Daar eenmaal aangekomen waren we van plan om eerst nog even een wandeling te doen van een uurtje, maar eenmaal begonnen zijn we toch maar weer omgedraaid, realiserend dat we inmiddels op het heetste punt van de dag waren aangekomen. Dit leek ons toch niet echt verstandig met de kids. Dus maar lekker omgedraaid om te lunchen. We hadden zelf lekker druifjes, tomaatjes en crackers meegenomen, deze konden we lekker opeten op een plekje op het gras onder een gigantische grote boom. Op het moment dat we weer op wouden stappen hoorden we wat gezang & gitaarmuziek en bleek er niet veel verder op een ranger te zitten met een kringetje kinderen om haar heen die liedjes aan het zingen waren. Zoey haar aandacht was daar natuurlijk direct door getrokken. Toch wel grappig om te zien dat ze zo gemakkelijk meezingt met een liedje (melodie old mc Donalds had a farm) in een voor haar vreemde taal.

Nadat zoey zich even lekker had uitgeleefd gingen we weer op pad, terug naar de camper. We hadden nog niet alles gezien maar dat heb je snel als je met kids op pad gaat. Dan moeten er keuzes worden gemaakt. Eenmaal terug hebben we nog lekker gepuzzeld en gespeeld om vervolgens de BBQ/ fireplace aan te steken. We hadden bij het winkeltje een grote spies gekocht om worstjes ( en later marsh mellows) aan te spitten om die vervolgens al draaiend zelf boven het vuur gaar te krijgen. Das nou het echte werk.

• 08 September 2015 - 09:45

Guus.vaanholt:

wat fijn om zou op de hoogte te blijven van jullie vacantie met mooie fotos en verslag ik weet niet of ik het goed heb ge daan ik hoop van wel knuffel van oma corrie

• 08 September 2015 - 18:32

Wiek Jansen:

Wat fjin op deze manier genieten wij ook mee met jullie vacantie.
    Fijn dat de kinderen het zo goed doen.
    Nog een héle fijne tijd toegewenst dike kus. opa fred en oma wiek